6 tipů, jak se na podzim rozmazlovat a zároveň podpořit imunitu

Podzimní a zimní měsíce s sebou každoročně přináší chřipkové onemocnění, nachlazení a únavu. Co můžete udělat proto, abyste si posílili imunitu a ještě si to parádně užili? Přečtěte si našich šest zaručených tipů.

1. Zajděte se prohřát do sauny, nebo si dopřejte wellness 

 

Je prokázáno, že pravidelné a správné saunování utuží imunitní systém. Skandinávci se saunují jak jen to jde a to minimálně jednou týdně, není divu, že statisticky je v rodišti finské sauny největší počet saun na počet obyvatel :)  

Benefity saunování

  • posílení imunity (nevynechávejte však ledový bazének!)
  • prokrvení pokožky odbourává podkožní tuky a tedy i celulitidu 
  • regenerace poškozeného svalstva
  • odbourávání stresu, relax pro tělo i mysl


Ženám, které trpí na kvasinkové infekce, se bohužel saunování příliš nedoporučuje. Teplé prostředí bez proudícího vzduchu je pro kvasinky to, co mají rády. Pokud si ale přeci jen saunování chcete dopřát, nezapomeňte na zvýšenou intimní hygienu. Používejte intimní kosmetiku a v případě začínajícího diskomfortu sáhněte po zklidňujícím krému a nebo po tabletách, které uklidní rozbouřenou vaginální mikroflóru. 

2. Nezapomeňte se hýbat 


Na řadu nyní přijdou především sporty vnitřní, jako je jóga, fitko nebo plavání v bazénu, ale ani běhání v parku nedávejte v zimě vale. Pořiďte si správné funkční oblečení a vydejte se do parku zahaleného ranní mlhou. Pokud nejste na sport v zimě zvyklí, trénujte postupně a také si dejte pozor na smog. 

3. Udělejte si pohodu a relaxujte


Zapalte si svíčky, napište si seznam filmů, které chcete vidět a udělejte si domácí hygge. Pohoda a nicnedělání jsou dost podceňované, věřte, že jeden večer v týdnu, který věnujete sami sobě vašemu psychickému zdraví jen prospěje.

Může z toho být také bezva rodinná tradice. Shodněte se s dětmi a partnerem na co se budete dívat, udělejte si pořádnou dávku popcornu a zažijte společně pravé domácí kino. 

4. Zásobte tělo vitamíny a nedejte chřipkám šanci 


Starejte se o své zdraví – na zimu a chladné počasí zásobte tělo vitamíny a minerály, (především vitamín C a D). Sáhnout můžete i po komplexní péči s betagklukany a přidejte zažívání prospěšná probiotika

5. Hydratace před zimou 


Zatímco se budete vnitřně hydratovat teplým čajem, nezapomeňte pořádnou dávku hydratace dopřát i své pokožce, která v zimě trpí šokovými změnami teplot a chladem. Nezbytností je výživný krém na ruce, ale také na obličej zvolte kosmetiku, která je více hutná a pleť dobře vyživí. Suchost může přijít i tam dole, proto zvolte vhodnou intimní kosmetiku.

6. Jezte sezónní ovoce a zeleninu 

 

Ještě stále je z čeho vybírat – i v listopadu na trhu můžete zakoupit hrušky, jablka, kořenovou zeleninu, dýně, kapustu či pastiňáky… Jezte sezónně, podle toho, co nám dává příroda naší země a začněte vyvařovat vydatná jídla jako jsou krémové polévky nebo jídla z jednoho hrnce. Popíjejte zázvorový čaj, nebo si dopřejte stále více oblíbené dýňové laté, zpomalte a užívejte si zimní klid.